Thursday, July 28, 2011

Saya sayang abah..

0

Assalamualaikum..

Petang tadi ada borak borak dengan abah. Abah cakap dia akan admitted dekat IJN ahad ni untuk checkup. Badan abah lemah dan abah tak lalu nak makan. Sian abah. Sebelum balik shah alam sempat la jugak buatkan susu untuk abah. Kasi isi sikit perut.

Dalam borak borak tu abah ada sebut ayat yang aku tak suka nak dengar. Abah cakap abah dah nak mati kan? umur dah 68 tahun. Cukup la tu kot. Dah nak sampai masa dah. Nanti kalau tua sangat menyusahkan orang pulak. Sekarang ni pun dah tak larat....

Aku cakap.. Abah panjang umur. Sampai 80 tahun pun boleh lagi. huhu. Ayat tu sebenarnya lebih kepada sedapkan hati sendiri. Tak mahu abah pegi.

Lama borak dengan abah. Abah kata lagi..

Rasa tak cukup lagi amal untuk akhirat. Rasa menyesal pulak sekarang sebab dari muda tak buat amal betul betul dan banyak.

Abah pesan..

Adik dari muda ni la buat betul betul. Cukupkan rukun Islam dan rukun Iman. Jangan buat maksiat dan buat baik dengan orang. Itu pun dah cukup kalau susah sangat nak beribadat time muda ni. Kalau lebih lagi bagus. Abah masa muda pun ada lalai jugak. So, abah tahu la condition orang muda ni. Selalu tinggal solat. Huhuhu..

Aku dengar je abah bercakap. Takut nanti bersuara air mata meleleh pulak. Tak mo la nangis depan abah. Malu seh. Banyak diam, dengar dan senyum dekat abah..

Fikir fikir balik..

Apa yang aku dah buat untuk abah? Banyak susahkan hati je. Teruk aku ni laaaaaaaa...


Katakesat:: Abah, adik tak pernah cakap kat abah yang adik sayang abah sangat sangat kan.. I love u sssoooo muchhh abahhhhh!!!!..

0 manusia baik: