Sunday, July 10, 2011

Bersih ke??

0

Assalamualaikum..

Hai u all! Amacam semalam? Ada best pergi ber'jihad' sekitar kawasan Kuala Lumpur semalam? Korang semua dah bersih ke? Agenda agenda yang korang konon nak tuntut tu dah 'bersih' ke??..

Bersih?? Jihad???.. Aku tak nak ulas point tu.. Korang yang pergi tu lagi bijak pandai dari aku mungkin lagi mampu berfikir dari orang yang macam aku ni tapi siyesly... Apa korang dapat ye??

Ok fine..korang nak tuntut semoga pilihan raya yang dibuat biar adil, telus dan so on.. Tapi still sebagai orang yang bijak pandai kita boleh fikirkan cara lain kan untuk tunjuk ketidakpuasan hati kita. Kan?? Ada otak fikir la bro..perhimpunan haram, berarak, berkasar macam tu bukan jalan yang betul untuk ke arah tu.. Korang ada fikir tak ini cuma mainan orang tertentu supaya melihat kita ni bergaduh sesama sendiri..especially dalam ic tulis MELAYU dan ISLAM..

Cina dan India bertepuk tangan dan bersorak tengok kita bergaduh sesama sendiri . Ada yang cakap. Apa nak takut diorang orang jugak. Adoiii..cetek betullll! Korang suka la kalau bangsa yang selain bangsa Melayu ambil alih tokok pemerintahan negara kita?? suka ke?? Nak ke kita yang melayu ni jadi macam dekat Singapura?? Fikir laa weiiihh!

Tak boleh ke korang jangan ganggu keamanan negara kita? Korang tak fikir ke negara lain mungkin akan ambil kesempatan masuk campur dan peperangan terjadi.. Korang boleh tengok contoh contoh negara luar yang sibuk berperang sana sini.. Kalau negara lain especiallay negara barat yang cemburu tengok keamanan negara kita masuk campur, aku jamin, confirm keamanan Malaysia musnah.. hancur lebur...

Bersyukur dan hargai la apa yang kita ada sekarang. Jangan rosakkan. Aku tak nak keluar rumah dengan perasaan takut.

Korang tak fikir akibat daripada apa yang korang buat?? orang nak cari makan pun susah.. Boleh jejaskan ekonomi negara tahu tak?? Kau nak ke anak anak kau masa depan hidup melarat??..

Allah Maha Besar lagi Maha Berkuasa.. Kalau betul arah tujuan kau, Allah akan tolong kau.. Kalau betul perjuangan kau, Allah akan bantu. Tak boleh ke korang letakkan sepenuh kepercayaan kau pada Yang Satu??..

Ini dengan ikut perjuangan orang yang cuba jatuhkan Islam sendiri korang ingat Allah akan tolong ke??..Cakap si Ambiga tolol dan bangang tu jugak la korang dengarkan?? Dia memang nak tengok kita porak peranda.. Dia memang nak tengak kita mencarut antara satu sama lain.. Korang tak fikir ke macam tu??? Alasan dia cuma nak pilihan raya yang adil.. Misi tersirat dan tersurat dia ada korang fikir?? Nak kata korang bodoh, aku percaya semuanya pergi sekolah..

Ada banyak lagi yang aku tak puas hati tapi malas nak ulas panjang panjang.. Aku sakit hati..

Ini bukan pasal UMNO, PKR atau PAS. Setiap parti ada keburukan dia dan ada kebaikan dia.. Aku tak nak bercakap pasal parti..

Allah kurniakan akal dan fikiran untuk korang. Gunalah yang sebaiknya..


Katakesat: Aku rakyat Malaysia yang mementingkan keamanan dan mengeji sebarang perbuatan yang boleh merosakkan keamanan Malaysia..

0 manusia baik: