Thursday, November 5, 2015

Alya: Bibir pecah berdarah

0




Ini kes semalam ni. Biasalah dia ni. Budak tengah nak up kan. Aktif dia tatau la nak cakap macam mana. Alya ni memang aktif sangat. Terasa macam aku bela anak lelaki pulak. Hahahah. Konpius jugak kekadang tu. Memang tak reti duduk diam.

Hasil tak duduk diam dia, ini la jadinya. Dok main2 atas katil. Ibu suruh duduk diam tapi memang tak jalan lah kan. Lagi pulak dia ni suka main tepi2 katil. Lagi lahhh.. Ibu pegang tak bagi. Ibu halang dia marah ibu balik. Last2 jadi la macam tu.

Semalam dia dok gelongsor2 dengan bantal yang aku letak tepi katil untuk halang dia daripada jatuh masa tidur. Tak sampai 5 saat pun dah bum! jatuh. Yang bestnya jatuh dengan muka tersembam. Mendapat la dengan bibir pecah semua. 

Darah memang banyak la. Penuh kat gigi memula tu. Aku dok risau la gigi patah ke ape. Luka kat dalam ke tapi Alhamdulillah gigi tak ada apa2. Kat dalam mulut pun tak ada apa luka tapi bibir pecah besar jugak lah. Seriau aku tengok darah banyak2 tu. Lagi aku panik. Nasib baik Alya nangis kejap je. Means tak ada apa yang serius la tapi dia tak selesa dengan bibir dia. Macam Angeline Jolie dah ha ibu tengok. Huhu. Dia dok jilat2 bibir dia sebab tak selesa. 


Pagi ni bangun lagi lah. Dalam kesian tu sempat la aku laki bini dok gelak. Seksi sangat la bibir anak ibu ni. Memukau gitu. Hahhaha. Alahaiii..

Masa tengah berdarah tu aku tatau nak buat apa. Pestime ni jadi macam ni. Aku lap je la darah dia dan comfort kan dia. Selain dari tu aku tatau nak buat apa. Huhu. Pagi ni aku tanya kengkawan aku apa nak buat dalam keadaan macam ni. Laki aku pun siap tanya makcik dia apa nak buat. Ini tips yang aku dapat la.

1. Kalau berdarah banyak dan darah tak berhenti cepat2 tuam dengan ais.
2. Letak minyak gamat sikit di bahagian luka masa dia tidur untuk kurangkan bengkak. In Sha Allah dalam masa 5 jam bengkak dia surut la sikit.


Aku tak ada nak buat sebab tatatu nak buat apa. Tapi Alya dok jilat2 bibir dia semalam. Darah pun stop berhenti dah. Bengkak je la tak hilang. Malam ni aku try letak minyak gamat. Tengok surut tak bengkak dia nanti.


Terniat jugak nak buang katil tu tapi tatau nak letak mana kalau kitorang cabut katil tu. Nak buang terus sayang kot! Katil elok sangat lagi. Katil yang seusia dengan perkahwinan aku. Ecewah! Heheh.. Ermm. Tengok la macam mana nanti. Pikir2!

Malam tadi pun tidur dok merengek rengek. Tak selesa la tu tapi dia ok je. Alhamdulillah.
Sian anak ibu kan. Sorry sayang ibu tak pantas. Lain kali dengar cakap ibu ek. Awak bila dah kena baru awak nak jaga2. Lepas ni more careful ye sayang.

Ibu sayang Alya.

0 manusia baik: