Friday, July 31, 2015

#kmmangels: Anim Kahwin 30.05.2015

0

Photobucket
  Photobucket

Bersiaran lagi. Hahah..

Aku nak mukaddimah sikit..

Aku ada geng. Nama geng #kmmangels. Hahah! haip jangan gelak! hashtag ni dah lama ok. Since we olls anak dara lagi dan walaupun memansing sedang menubuhkan dinasti memasing hashtag tu tetap setia terpampang di instagram dan facebook. Jangan memain! Hahah

Geng aku ada 5 orang perempuan plus 1 orang lelaki bukan lembut.

Aku
Azni
Nora
Fasha
Anim
Ijat

Dalam geng, Nora menamatkan zaman bujang dulu. Bulan 5 tahun 2013. Diikuti Fasha (8,2013), Aku (11,2013), ijat (9,2014) dan anim baru2 ni (5,2015). Azni masih dalam mode mencari dan dicari. Adalah hendaknya jodoh dia. Aku tak sabar kawan aku yang sorang ni naik pelamin. Ameen.

So ni aku nak cerita anim kawen. Nikah 30.5 (Sabtu). Sanding 31.5 (Ahad)

Aku teruja sikit bila anim nak kawen ni sebab entah la.. Bayang2 tu tak ada nak kawen tu. Plus anim macam tunggu crush dia yang lama. Ke dia malas nak fikir pasal laki lepas clash dengan bf aka crush dia.

 Cerita dia macam novel u ollsss.. Aku cerita serba ringkas la ek..

Anim kenal hubby dia dekat U. Husband dia senior satu tahun kot. Tak pasti pulak kos sama ke tidak. hahaha kau nak cerita tapi semua tak pasti! Arghhh! tak kira nak cerita jugak! Hahaha

Lepas tu couple bape lama entah dorang clash. Rasanya husband dia buat hal kot ada pompuan lain. Tapi rasa ada satu kesah lain jugak nape dia clash tapi anim tak nak cerita. Tak nak bukak aib kot. Anim ni baik u oollss. Tak macam pompuan 4 ketul yang lain tu. Hahaha!

Dalam masa dorang clash tu ada jugak la adegan pujuk memujuk tapi anim macam keras sikit. Kali ni keputusan dia nekad. Kalau nak dia, masuk meminang terus. Terus kawen! Siap mak dan makcik husband dia call la tanya nape semua2 tu.

Ada sekali tu, kitorg keluar la together nak pegi picnic naik satu kereta. Anim dapat call, makcik hubby dia kot pastu borak2 anim nangis2. Masa tu kitorg ni tak tahu cerita keseluruhan lagi sebab dulu anim perahsia jugak la. Dia malas nak cerita kot. Kitorg dengan anim ni bangsa tak nak paksa sebab yelah anim ni stok baik2. Kitorang yang lain pulak stok mulut kaki tangan lepas. Huhu. So nak menghormati dia, kitorg tak nak la push2 kan. So lepas anim cakap talifon tu kitorg tanya la sikit2. Nape semua tu kan. Anim ada la cerita sikit2. So dapat la kitorg gambaran sikit2 nape anim nangis and clash dulu. Tapi aku ni yelah. Perempuan yang memory problem ni of coz la akan lupa kebanyakan cerita yang anim pernah cerita. So terjadilah cerita yang banyak kot2 atas tadi ni haaaaa.. Hahahah.. Maaf laaaaaa~

Tapi tu la. Kalau dah memang jodoh tu tak ke mana la kan. Anim banyak jugak menangis sebab hubby dia ni. Hati dah sayang kannn.. Mana senang nak lupa. Akhirnya kawen la jugak dorang. Masa hubby dia datang merisik anim diammm je tau. Tak bagitahu pun hubby dia nak datang merisik. Lama lepas tu baru dia bagitahu. Takut katanya. Takut tak jadi. Ermm kitorang pun ok je la sebab dia kata kitorg je yang tahu. hehehe.

Anim dia tunang seminit je lepas tu terus nikah. Hahaha. Tu memang apa yang dia nak la. Takmo tunang2. Nak nikah terus. Tapi nak beradat jugak kan. Selit la jugak tunang tu in between. Dapat la dua cincin. Hahaha.

Majls nikah dekat dewan nikah kecil di masjid shah alam sane. Oh ye, anim orang shah alam. Simple saje tapi penuh berkat dan meriah. Alhamdulillah. itu pun yang kita nak dalam perkahwinan kan. Baju pun semua sendiri. Baju maknya yang jahitkan. Cantikkkk sangat. Mekap pun anim yang mekap sendiri. Pun cantikkkkkk sangat. Anim ni simpe orangnya tapi berseni. Tu yang banyaknya dia boleh buat sendiri. Jimat. Cut cost. I likeee..

Majlis sanding dia esoknya pulak pun simple tapi cantikkk. Dia buat sekali dengan adik lelaki dia. Baju anim cantik gilerrrrr. Gabungan warna yang sangat sweet! dan yang paling best, mak dia yang jahit ok! sekali dengan baju pengantin lelaki. Huaaa! Jeles mak. Overall semuanya berjalan lancar. Alhamdulillah.


Compelete set of #kmmangels. Ini sekali dengan pasangan memasing. Cuma pasangan nora je takde. Koje. Lagipun nora memang nak datang sorang sebab dia kata kalau laki dia ikut nanti kena balik cepat!. Hahaha Lantak la kau noruuu..

Kitorg jadi bridesmaid yang tak berapa nak seragam hari tu tapi kaler meriah! Haha. Aku patutnya pakai  baju yang sama macam dorang tapi ada cerita di sebaliknya kenapa tak pakai. End up nasib baik ada baju kurung kaler lebih kurang. Dapat jugak jadi bridesmaid sambil kendong anak! Hahaha. Dapat pulak boria dengan hubby aku. So hubby aku pun jadi bridesmaid! hahaha. Ok tu tipu...

Yang si ijat pulak dah cakap dah suruh pakai pink tapi biasalah mamat ni. Suka hati dia je. Last2 kene marah dengan wife dia dan pesan lepas ni bagitahu dia. Jangan cakap dengan ijat. Apa pun tak boleh! Kalau tak mesti dah seragam warna..

Tak ada pulak gambar anim berdiri dalam fon aku kalau tak boleh tunjuk baju cantik Anim. Serius cantik u ollsss.. Aku admire sampai sekarang. Huhuhu.

Abaikan gambar aku yang 'kurus' itu. Pemilihan tudung yang salah boleh membuatkan figura kita sangat berbeza ye kawan2.

Berkembang la lagi #kmmangels. Serius tak tahu nak cakap macam mana. Hampir 10 tahun persahabatan kitorg. Nak berkawan lama memang senang tapi nak bersahabat lama tu bukan semua boleh kekalkan. Ini saje la satu2 nya geng aku yang kalau boleh setiap bulan tu nak kumpul ramai2 borak2 tapi dengan keadaan status masing2 sekarang memang sangat la membataskan. Dalam whatsapps je la kitorg borak2. Huhu

Nora dah mengandung anak kedua. In Sha Allah bulan 10 ni melahirkan. Kan aku cakap masing2 sibuk nak mengembangkan dinasti. Anim pun dah mengadung sebulan lebih kot. Alhamdulillah. Seronok je rasa. Tunggu Azni pulak lepas ni. Mulut aku selalunya cakap tahun depan kahwin tahun depan kahwin kat mek sorang ni sebab ye la orang kata kata2 tu pun satu doa. 

Semoga apa yang kita ada sekarang kita kekalkan ye kawan2. 

Sayang korang walaupun sakit ati je mamanjang. Hahaha. K bye!

0 manusia baik: