Thursday, July 2, 2015

Haku Stresss!!

0

Photobucket
Photobucket

Rasa janggal pulak tetiba bila nak taip entry tak taip Bismillah dengan Assalamualaikum. Hikhikhik.

Ehhh.. tetiba tiap2 hari ko update ye kak.. Hahah.. Baju baru.. haruslah update hari2. nanti aku dah bosan dengan baju baru blog ni sebulan sekali la pulak update. Hahaha!

Kelmarin kan, akak aku ukur badan untuk buat jubah untuk raya. Yeee.. hakak aku yang jahit. Tapi dia tak amik upah pun. Dia buat baju untuk adik dia sebagai eksperimen. Jadi tak jadi ada dia kesah? Baju adik dia kot. Hahaha. Hampeh tol. Yang aku pulak ada aku kesah aku adik kau? Sila betulkan sampai aku selesa. Hahaha.

Ok back to the point. Alkisah lepas ukur, rupa-rupanya aku dah turun 0.5 inci. Kehkehkeh. Puasa ke berapa ek? Ke 10 kot. Aku ni puasa je. Kira hari ke berapa memang ke laut la. Tau2 dah raya. Hehe.

0.5inci turun.. Turun kat pinggang, lengan, dada, bahu.. Tapi masalahnya punggung den ni tak turun2 pun walhal seinci!. Huaaa!! menangis tau. Seksa betul membawa muatan terlebih kat belakang ni. Nak bangun payah, nak duduk kedebush terus. Hahahah! Haku Stressssss!!

Lepas bersalin aku hanya turun 10kg sahaja dari berat naik 20kg masa mengandung. Lepas tu tak turun2. Nak mencapai balik berat asal masa anak dara, aku kena turunkan 15kg lagi. Alahaii.. Kalau dulu rajin la nak pi jogging segala bagai. Sekarang? Jaga anak sorang pun aku dah letih. Hahaha.. Baru sorang! Kalau ramai agaknya jadi apa entah. Tapi berat tak turun2!. Memang salute la mak2 yang beranak ramai tu. Anak aku sekarang tengah fasa dia tak nak kat orang lain. Pastu asyik nak berdukung je. Dengan bawak berat aku lagi, berat dia lagi 10kg, memang tak larat ler aku. Sebab tu cepat flat. Nak excercis lagi, aku memang tak kuat semangat nak buat. Terus tido!

Puasa ni tengah nak train balik diri makan sikit macam zaman sebelum kahwin. Masa tengah mengandung nasi dalam pinggan menggunung. Hahah. Moga diri ini terus kuat la ye. Dah baka jenis cepat naik susah turun gini lah gamaknye. Kena usaha dan jaga lebih sebenarnya. Bila dah terkandas macam ni la. Stresss!

Doakan aku terus beristiqamah untuk turunkan berat badan. At least dapat kurang 10kg dulu pun jadi lah.Hahah

Da!


0 manusia baik: