Monday, September 30, 2013

Cuti Kahwin

0

Bismillah

Assalamualaikum..

Sejak beberapa bulan yang lepas lagi aku dah sibuk runsing pasal cuti kahwin ni. Mana tak nya. Kerja tak sampai setahun lagi tapi sibuk nak cuti kahwin pulak bagai. Dah la aku sorang je staffnya. Semua hal dalaman office, aku je la yang bertanggunggjawab. Entah lulus ke tak aku pun tak pasti.

Eh cop.. 2/10 ni dah masuk setahun la aku kerja tempat baru.

Ok sambung.

Kerja Encik Tunang pun tak macam laki kawan2 aku yang lain. Dia ada kat atas darat ni kejap je pun so ingat nak cuti lama sikit kan untuk spend time togehther. So planning nak amik cuti sebulan pada bulan December tahun ni dan yang pasti unpaid leave. Cuti aku dah habis untuk kahwin nanti. So option yang tinggal just unpaid leave je.

Over tak aku nak cuti sebulan? Hehhehe. Macam la laki aku tak balik kan lepas tu. Memang la tapi feeling pengantin baru ni lain sikit. Lagipun sian laki I sorang2 kat rumah nanti. Dia start keje balik pun 2 bulan lepas wedding kitorang. Nak adapt dengan new environment katanye. Haruslah I pun kena ada sekali dengan dia. Hikhikhik. Ngadenye..

Sebelum ni bos bagi hint sebulan macam susah nak approve. Lama kot kan. So aku mintak 3 minggu sahaja. Pun still lama tapi aku harap je tu. Bos still kata macam tak boleh tapi discuss dulu dengan big boss. Dengan Encik Tunang pun aku khabarkan peluang nak cuti lama tu tipis. Dia dah down dah. Siap macam nak majuk2 lagi. Alahai orang tua ni. Aku bukannya keje kapal macam dia boleh cuti lama2 direct macam tu. Aku ni kuli orang kot. Risau gak bos fikir aku ni over amik kesempatan semua tapi so far keje dia bagi semua aku buat tauuuu..Huhu

Tapi hari ni, baruuuuu je kejap tadi bos bagitahu cuti 3 minggu aku approve!!!! yeeeehaaa!! Alhamdulillah.. Nampak tak betapa excitednya aku sampai aku terus update tang2 tu jugak. Haha! TAPI!! in 1 condition katanya..

Aku kena bagitahu kalau aku ada cuti ke oversea, bila date pergi dan balik aku. Huhuhu. Macam apa kan tapi nak cuti lama punya pasal semua tu small matter sajorkkkk! Keh3.. Eh tapi ada lagi... Aku kena pastikan aku balik on time dan pastikan aku settlekan semua kerja aku bila aku dah balik sini.

Ok Noted bos! harus laaa..memang dah keje aku pun tu..

Tadi terus aku msg En Tunang jugak. Kebetulan kapal dia tak pergi ke tengah kan.. Laju je dia tepon balik. Sonok la dia tu. ;p

Jap..betapa hebatnya aku kan berani nak amik unpaid leave lama. Unpaid leave kot. Confirm2 tak ada gaji tu. Tapi ni dah discuss dengan En. Tunang dan dia sanggup nak tanggung bayar kete aku semua.. So, ok lah..Lagipun ni pun dia yang suruh tau.. Dia yang berani nak tanggung. Lagipun, dia tengah keje giler2 atas kapal sampai tak mahu balik ni ha. Kenduri dah la lagi sebulan. Giler.. Bila aku suruh balik dia kata nak cari duit lebih untuk aku jugak. Ces.. Fineeee duduk la atas kapal tu. Sehari sebelum nak nikah baru nak turun pun tak pe. (--')

Kalau sebelum ni, bila dah turn dia turun kapal, gigih dia talipon opis tanya bila turun semua kan tapi sekarang ni, aku yang kena push dia tepon ofis tanya bila nak turun. Ni dah lebih dari sepatutnya dia ada atas kapal tu tau. Aku pulak yang risau ni. Huhu..

Hari ni kena push lagi sebelum kapal dia pergi ke tengah balik..


0 manusia baik: