Wednesday, August 28, 2013

Bride to be#9 - Tempah baju nikah

0

Bismillah..

Assalamualaikum..

Tengah dalam mode mengantuk sebenarnya ni. Penat semalam tak habis lagi. Semalam pergi mana???

Heee.. Semalam dengan jayanya aku dah pergi tempah baju untuk nikah. Sanggup meredah dari Puchong ke Ampang semata-mata kerana tailor yang mek Azni kata superb. So, dengan izin bos untuk pulang awal jam 5 petang semalam, gigih aku memandu kereta meredah jalan time orang dah habis kerja. Peak hour katenye kan tapi Alhamdulillah jalan clear sangat kot! Puchong paham2 je la kan. Kalau tak sesak bukan Puchong namanya tapi semalam memang clear. Lepas tu masuk mex highway menghala ke jalan Ampang. Niat menghala ke Ampang Park stesen la kononnya tapi last2 sesat gara2 GPS tak function!. Kuang hajo. Sesat dalam KL hazab kau! Walaupun aku ni anak jati KL tapi nan hado aku suka dengan KL. Sesak!! Tapi Alhamdulillah semalam KL pun tak sesak sangat padahal masa tu dah pukul 530 lebih2 sikit kot. Nasib aku kan. Alhamdulillah. Pastu pusing2 punya pusing jumpalah aku dengan KLCC dan suruh si mek tu tunggu depan KLCC. Amik je dekat situ.

Mulalah si mek tu membebel kata dia pulak kene tunggu aku bagai. Ehhh banyak cekadak pulak. Aku dah amik ni kira bersyukur tau. Keh3. Tak bertengkar mulut ngn makcik sorang ni memang tak sah. Siap dia nak mencarut kat aku pulak tu. Hahaha. Nasib baik tak terkeluar kalau tak ada yang kena tinggal tepi jalan.

Nak menempuh ke Ampang dari Jalan Ampang tu tak ada lah jauh sangat kan tapi yang hazabnya traffic light. Gila kejap lampu dia. Buat aku hangin je. Tambah dengan perut lapar kan. Dosa berganda ganda aku dapat semalam sebab marah2 kat orang. Huhu.

Bila si mek tu cakap kat Ampang aku ingat area Ampang point je. Hehe. Rupanya2 dalammmm lagi. Dah masuk dekat carrefour Ampang tu, kau kena masuk dalammmm lagi. Jenuh jugak lah. Tapi tak apa lah. Demi sepasang baju nikah.

Tailor si mek ni seorang Auntie Chinese from Indonesia. BM dia quite good sebab Cina Indonesia kan memang fasih berbahasa Indonesia. Bahasa Indonesia dan Malaysia kan tak jauh beza sangat. So senang sangat nak ber'communicate' nak bagitahu kita nak macam mana macam mana. Lepas tu dia pulak bagi suggestion macam ni macam ni. So kita paham. Senang.

Pasal harga, aku tak tahu lagi. Auntie tu pun tak tahu nak letak banyak mana. Tunggu dia jahit dulu. Kalau susah mungkin harga dia tinggi sikit. Aku tak kisah sebab tahu kain lace with beads memang payah sangat orang nak ambil sebab sulit sikit nak menjahit dia. Banyak kerja. So bape2 yang auntie tu letak kita bayar je la ye. In Sha Allah masih dalam bajet.

Agak lama jugak kat rumah Auntie tu. So far design yang dibincangkan memuaskan hati aku. Kita tengok final dia nanti macam mana. Harap2 la sangat puas hati. Baju nikah kot.

Jangkaan siap adalah bulan 10 nanti. So, nanti kita reveal teaser ye lepastu tengok hasil puas ke idok.

Siyes gua tak sabar! hhehe..

0 manusia baik: