Tuesday, May 3, 2011

Kau ingat kau buat taik dekat orang, orang balas bagi emas ke?

0



Cara aku senang. Orang baik dengan aku, aku akan baik dengan orang tu. Kau buat taik, kau takkan dapat baja. Kau akan dapat taik jugak dari aku. Sepatutnyalah. Tapi aku bukan jenis yang suka kecoh-kecoh dan gelabah ayam nak balas balik bila orang buat taik dengan aku. Orang kata aku terlampau lembut sangat dengan orang lain. Sonang jo orang nak pijak-pijak aku even aku ni besar orangnya.

Aku percaya pada Satu. Aku percaya pada karma what you give, u'll get back. Aku percaya kuasa yang Satu tu.

Kau memang sakit hati bila orang buat taik dengan kau tapi buat apa nak kotorkan tangan kau, hati dan jiwa kau untuk rasa sakit hati yang tak habis-habis tu. Dosa lagi kau dapat. So, biarkan Yang Satu tu tolong settlekan untuk kau sebab Dia lagi power kot. Kau hanya manusia kerdil yang sangat low kekuatan kau. Even kau besar gabak macam mana pun, kau takkan dapat tandingi ke'power'an Yang Satu tu.

Relax sudah. Buat apa nak ribut-ribut nak balas dendam segala bagai tu. Buek abis peluh jo. Enjoy your life sudahhh..

Aku mengaku memang ramai orang yang ambil kesempatan atas kelembutan (eceh-eceh) aku. Orang suruh aku buat itu, buat ini. Tapi aku take it secara positive. Instead of using the 'BULI' word, aku guna word LEARNING. Orang suruh buat itu ini, kau kata kat diri kau, setiap apa yang kau buat, itu adalah proses pembelajaran kau. Jangan kata TIDAK! Jangan mengeluh!.

Penat memang la penat der. Lebih-lebih lagi tak berbaloi dengan gaji yang kau dapat. Tapi..cool lah. At least you have a lots of skill instead of one skill je tau. Esok-esok kau minta kerja lain, kau boleh demand pe. Minta la gaji besau-besau pun. Orang tak kesah kot nak bagi kalau kau memang bagus. Kan? kan?

Katakesat: Positive thinking is the way to have the coolest life. As for me laaa..Hubungan baik sesama manusia tu bagusssss..

0 manusia baik: