Friday, May 6, 2011

Kau lebih? Tak payah nak menunjuk la

0

Situasi 1:

A: Pakwe aku kata tahun ni dia nak bagi duit raya.

B: Yeke? Laki aku before kahwin, tiap kali nak raya aku tak payah mintak. Mesti dia belikan aku baju raya, kasut dengan beg.Tiap-tiap kali raya.

A: Bagus la. Laki kau banyak duit boleh la. Pakwe aku baru nak kumpul duit.

B: Tu la pasal..


Situasi 2:

A: Malam tadi pakwe aku call. Dah lama tak call. Dia nyanyikan aku lagu semalam.

B: Hurm..Laki aku malam-malam sebelum tidur mesti dia belai rambut aku. Usap-usap semua.

A: Owh..romantiknya.


Situasi 3:

A: Aku baru beli baju semalam. Dah lama tak shopping. Ada sales dekat Jusco. Apa lagi. Time tu je la nak membeli.

B: Sejak couple dengan laki aku, dia tak bagi aku beli barang-barang murah. Dia kata alang-alang nak membeli tu baik beli yang mahal terus. Aku ok je. Dia yang bayarkan.

A: *senyum je*


B pernah bercerita yang kawan dia tak boleh nak tengok dia lebih. Mesti nak lawan. Aku rasa dia pun sama macam kawan dia.

Duniaa~

Katakesat: hidup bahagia dan sempurna? Alhamdulillah tetapi tak payah nak menunjuk sangat sebab boleh menyebabkan perbuatan khianat pada diri anda disebabkan rasa iri hati orang lain melihat kebahagiaan anda.

0 manusia baik: