Wednesday, January 16, 2013

Fiance to be #5

0

Assalamualaikum semua. :)

Alhamdulillah detik detik tu dah makin hampir. Kalau nak countdown ermm tinggal 11 hari lagi. What?? 11 hari?? Waaaaa! Takut!! Boleh tak kalau nak takut sebab nak sarung cincin nanti? Boleh tak? Boleh tak? :(

Hari tu merungut dengan cik abang. Dah la tangan gelap. Malu nak suruh mak dia sarungkan cincin. Huhuhu. Pastu boleh cik abang cerita kat mak dia. Teruk btol! Malu i!

Ermm persiapan semua setakat ni still on-going la. Few dah setel. Dah tak payah nak fikir banyak sangat tapi selagi majlis tak selesai selagi tu tak akan berhenti untuk berfikir. :)

Ok. Ni nak share sikit things pasal tunang ni.

Perkara
Status

Baju tunang + tudung
Selesai
Sdn Bhd
Make up
Selesai
My beloved fren
Hantaran
90%
DIY
Photographer
Selesai
Kawan cik abang
Makan
Selesai
Sdn Bhd
Bantal tunang
Selesai
Pinjam kawan
*apa lagi ek? Rasa tu je kot.

Tunang aku tak buat besar besar pun. Sesimple yang mungkin. Pelamin tak ada. Doorgift tak ada. 

Untuk baju tunang aku beli dekat jakel. Jahit dengan ah so cina dekat klang dan tudung beli dekat jln TAR sajo… tudung murah n cantik! Hehehe..

Untuk makeup I booked kawan I saje. I believe her to make me pretty on my special day.

Hantaran makan bajet sikit sebab aku beli sekali dengan bakul sebanyak 8 buah. So banyak makan duit kat situ la tapi tu memang niat dari awal pun. Mungkin boleh guna masa nikah nanti. Hantaran memang 100% buat sendiri. Well peringkat awal memang banyak ada ubah2. Biasalah banyak pendapat kan. So aku kutip sikit2 yang orang komen then aku gubah campur2 semua dari komen2 orang. Maybe tak secantik daripada orang pro ubah tapi buat sendiri kan. Rasa best lah sikit.

For photographer, yang ni cik abang yang uruskan dengan kawan dia sebab dia nak sponsor. Hehe. Dia tahu bakal tunang dia ni tak ada banyak duit tu yang dia offer diri. Hehehe. So, dah warning kawan dia ni. Kalau hasil cantik dan harga reasonable, memang continue amik dia time kahwin nanti. Bagus pulak photog tu bagi gerenti. Good3.. :)

Untuk makan pulak sdn bhd. Mak aku buat ala2 konsep rewang rasanya. Mak aku masak satu lauk ni dan lauk2 lain dibahagi antara kakak2 aku, makcik2 aku tuk masakkan dan nanti gather lauk2 tu kat umah time ceremony nanti.  Owh lupa, khemah diuruskan oleh my abah. :)

Bantal tunang aku pinjam dari kawan aku je. Senang. Malas nak fikir lebih2. Huhuhu
 
Ok tu serba sedikit pasal persiapan tunang aku. Ermm maybe nanti I will share pictos dalam ni k. :)


0 manusia baik: