Monday, October 24, 2011

BL Update

0

Assalamualaikum..


Sudah berkurun rupanya aku tak update ini belog. Bukan melupakan tapi masa tidak mengizinkan padahal facebook tiap2 ari online. Huhuhu..Ekceli tak ada la berkurun sangat kan? Last update still dalam bulan October lagi cuma date sahaja yang bertambah. Kecoh!

Last entry aku ada mention pasal TBH biggest loser rite? hari ni aku nak update. Since last entry until entry hari ini aku dah lose lebih kurang 0.5kg. 0.5 je????? Yes, only 0.5 sahaja. Orang lain kata sikit. Kata aku not bad.

Kenapa? Bak kata Kevin Zahri dan lain2 Health Advisor and trainer. Better less and nothing. Biar turun sikit2 dari turun mendadak. Bila turun sikit2, badan kita boleh adapt dengan changes tu so keberangkalian untuk memaintainkan badan adalah lama. Means, dia nak naik balik tu lambat sikit lah.. InsyaAllah..

Aku ikut planner Kevin Zahri which i think i already mentioned before, i cut my calories taken and try a bit to exercise more. Tapi bab exercise tu only 1st week je aku pi. pastu malas sudah. hehe. Aku just cut calories la dan untuk buang balik calories yang aku ambil, instead of exercise, aku try to move a lot. Kat office, aku naik turun tangga banyak kali. Aku akan cari keje yang membuatkan aku kena turun nak tangga banyak kali. Dan kalau rajin sangat, aku akan buat lompat bintang and sit up. Target aku at least biar perut kempis dulu. Yang lain2 i will work out later.

Sekarang memang perut aku rase kempis sikit dari before. Sit up dalam 100 kali je sehari. Nak buat lebih2 aku malas. hehe. Tapi ok lah. Slow2. Aku tak mahu la kurus sangat sebab time berat aku dalam 57kg orang kata aku pucat. Nampak macam orang tak sihat. Aku tak mo lah gitu kan. Nak la nampak freshhhhhhh~~~

So, target aku biar sampai 57 je la..heee..4.5kg more to go. Hope can achieve until this end of december. Kalo idak abis lah duit aku kena belanja bos aku. hua3!!..

Until then, will update later..

Daaaa~

0 manusia baik: