Friday, November 9, 2012

Fiance to be #1

1




Within 2 3 month I will be someone fiancee. Tetibe rase mcm nak share pulak detik2 cik abang pi ngadap mama n abah.. ingat2 balik rase mcm kelakar sgt.. memori plg best tuk diingati. Time tu la br tau susahnye nak dapat anak dara sorang nih.. hehe

Bulan 10 aritu cik abang dah datang jumpa parent aku. Seorang dan tidak berteman. Aku pun tak ada masa tu. Baru start tempat keje baru kan. Mane boleh ambil cuti lagi. Still under probation for 3 months. Kalau mintak cuti jugak alamat memang kene potong gaji lah. Tak mau mak. Nak kawen nanti tak ade duit. Kental tak kental pyer cik abang.

Sebelum tu ade gak ty. Tak takut ke? Jawabnye..
Takutlah! Ingat ape?! Nak awak pyer pasal kite sanggup tau sorang2..uihhhh..
Hehe..cayalah!

Nak dijadikan cerita, cik abang yang pergi mengadap aku pulak yg dok berdebo debo kat opis. Tak senang duduk betullah time tu. Buat keje pun macam tak buat. Tapi last2, Alhamdulillah…… semua OK!! Hehehe

Tanya balik cik abang ape cite?

Cik abang: (menjerit kelegaan.. hehehe..pastu membebel mcm2.. ssh nk dpt anak dara sorg nih. Kite nak kat dia.. bla3.. sanggup bergadai nyawa..bla3..) berdrama je lebey tau.. =’=

Aku: cepatlah cite ape yg abang kene soal tadi?

Cik abang: eii..sibuk la dia ni. Tunggu la kite sampai umah nnti..

Aku: ala lambat!!.. nak tau jgk.. cite ahhh..

Cik abang: eishh dia ni. Jap nak benti kat shell..

Aku: hehehe.. (menangggg)..ok.. cepat3..So?

Cik abang: Mama ngn abah ok. Suruh bertunang pas abang turun kapal lagi sekali.

Aku: lagi? 

Cik abang: adalah abah mama soal tadi. Pasal keje abang. Pasal family pn ade. 

Aku: lagi?

Cik abang: Eishh sibuklah awak ni! Nnti tunggu kite sampai umah. 

Aku: Erkk..cehh..

** sebenarnye dialognye panjang ag tapi mls nak taip. Kite pendekkan cite ye..

So, dipendekkan cerita, tak ada merisik bagai tapi nanti terus je tunang. Tarikh tak tetap ag coz keje cik abang yang tak tentu jadualnye tapi plan pas dia turun kapal ag sekali. So, perjumpaan berjaya dan InsyaAllah kalau dah memang jodoh tu, Allah akan permudahkan segalanya. Ye tak?
Untuk persiapan tunang, aku tak wat pape ag. Tak tahu nk start dr mne oi!. Pening pale ak. Nak beli kain nikah pun tak tahu nak mcm mane n kat mane.. huhuhu..tulunnnn… 

Actually beberapa bulan sblm ni, aku tak ingat la bile, dia dah jumpa all my siblings. ngadap abg2 bonzer I. time tu pun ketaq2 lutut gak. abang2 aku pun time tu over tak hengat tau. sblm ni akk2 ak  nk kawen tak ade pulak dok wat sesi gabra2 cmtu. sesi interview.. sian tgk cik abang i.. hehe.. tp finally he can get through!! oh yeah!! hehe..

 

1 manusia baik:

Farahana Nazri said...

Exciteddddnyaaaaaaaaaaaaaa saya! Kalau perlukan apa2 pertolongan,roger je k..nak pilih baju/color tk tunang e..just inform me..i surely can help coz i know i have a good taste! hehehehe