Monday, February 15, 2016

Maid baru

0



Aku tak pernah lagi bercerita dalam ni kan yang bibik mak aku dah balik for good tahun lepas. Rasanya awal bulan 12 macam tu dia balik. Memula dia ingat nak datang balik. Tiket balik ke sini pun dah beli permit pun dah renew. Baju bajan dia pun banyak lagi dia tinggalkan tapi at the end, bila sampai date dia nak balik sini, dia message kata tak dapat kerja lagi. Suami tak bagi pulak. Alahaii.. Awal2 lagi sebenarnya dia dah bercerita yang suami dia dah suruh berhenti dan duduk di kampung je tapi bibik nak kerja lagi. Bila suami tak bagi nak kata apa kan, berhenti aje la. Mak aku ada cakap dengan bibik habiskan dulu permit untuk 6 bulan dan lepas tu nak balik terus pun balik lah. Sebelum balik kampung tu pun dah cakap awal2 tapi suami dia tak bagi balik untuk habiskan permit tu. Hazabedah betul suami bibik tu. Aku pulak naik geram. Huhuhu.

Bila bibik dah balik for good satu hal la pulak kan sape nak jaga Alya. Aku nak berhenti memang tak dapat lagi la waktu ni. Anak baru sorang. Kalau anak 2 3 orang tu berbaloi la jugak kot nak berhenti kerja. Kena start cari bibik baru la nampaknye ni.

Untuk 2 bulan ni akak aku tolong jagakan. Dia pun duduk rumah je so mintak la tolong dia jaga. Bagi la duit poket sikit buat bagi semangat. Hehe. Mak aku tak bagi nak hantar nurseri ke taska ke sebab kesian dekat budak kecik tu. So memang terpaksa la cari bibik.

Dipendekkann cerita sebab banyak kerja, bibik baru dah sampai semalam. Amik daripada agent. Kena la bayar RM3000. Bibik ni tak ada permit so maknanye lepas ni kena usaha buat permit dia la.

Baru 2 hari, Alya pun macam ok. Macam cepat je ngam. Siap dah main cak2 padahal budaknya jenis lambat mesra dengan orang. In Sha Allah lah minta semuanya ok je. Awal lagi nak komen lebih2 kan. Kat rumah ada mama untuk pantau. Awal2 ni kena pantau dulu bila dah lama baru boleh bagi kepercayaan. Harap dia pun jaga Alya ok je. Itu je yang nak sebenarnya.

Ok lah tu je nak cerita.

Bye2!

0 manusia baik: