Tuesday, November 25, 2014

Adek beradek

0


Bismillah

Assalamualaikum.

Aku ni anak bongsu daripada 8 orang adik beradik. Aku ada 4 orang abang dan 3 orang kakak. Sorang abang aku dah meninggal masa aku 13 tahun disebabkan oleh kemalangan. Abang yang paling baik dan rapat. Allah lagi sayangkan abang aku. Dia amik arwah abang aku awal. Al-Fatihah untuk arwah abang aku, Hifny.

Disebabkan aku palig kecik, aku selalu kena buli dan kena bantai. Arwah abang aku je yang tak pernah nak marah2 dan pukul aku. Dia baik. Yang lain semua kaki hamun dan panas baran. Ini bukan main-main. Ini reality. Masa kecik aku sangat benci dan takut abang2 aku yang lain dan akak aku atas aku. Suka cari pasal dan marah-marah. Aku ni dah la manusia paling sensitive dulu2. Cepat sentap dan terasa. Cengeng yang amat. Dorang pun geram gak sebab aku ni manja dengan mama dan abah.

Aku suka bila dorang duduk asrama. Tak balik pun takpe. Hehe tapi sekolah kan kena balik 2 minggu sekali. Bila dorang balik je aku tak pernah senang hati. Aku tak bebas dalam rumah tu dan aku kena beralah bagi bilik untuk dorang tidur dan aku kena tidur luar. Bilik pulak tak cukup. Terasa macam orang nomad di rumah parent sendiri. Benci.

Benda ni berlarutan sampai lah aku masuk Matrikulasi.

Sekarang?

Bila masing-masing dah kahwin dan makin tua, perangai sorang2 berubah. Dah tua agaknya kan. Nak marah-marah sangat dan nak hempuk tu dah tak larat sangat kot. Haha! Anak pun makin bertambah. So bila dah jadi bapak ni hati jadi lembut sikit. Alhamdulillah. Kesah kena hempuk tak berlarutan tapi stilllll…. Aku tetap kena buli dan sakat WALAUPUN aku dah kahwin sekarang.

Tapi sekarang kena buli dan sakat takdelah nak terasa macam dulu2. Kadang-kadang saje je buat2 tak puas hati. Kalau tak dorang lagi suka menyakat. Malas dah nak sensitive over2 sangat ni. Dah besar ni dah makin lali tapi ada gak kekadang tu termerajuk sebab kadang2 dorang ni over sangat menyakat. Sentap hati mak. Kan hati tisuuuuuu..

Sekarang ni dah boleh la sikit berkerjasama. Aku dah tak benci dah kalau dorang balik rumah. Hehe. Lagi nak dorang balik ada sebab nak main dengan anak2 buah plus kak2 ipor pun sporting2 semuanya. Kitorang ada group whatsapps sendiri dah. Apa2 semua update dalam tu. Termasuklah mama abah join sekali.

Alhamdulillah. Gaduh2 tu biasalah. Ada je jugak lagi. Hehe. Sensitive ni tak boleh nak buang habis. Memang perangai yang dah sebati dengan diri kan. Tapi tu lah. Adik beradik kalau gaduh pun muka kau jugak aku akan tengok. Gitu…

Orang kata air dicincang takkan putus? Ha macam tu lah. Sekarang semua dah aman. Harap berbahagia lah adik beradik sampai ke sudah. Aminnn….


0 manusia baik: