Tuesday, August 5, 2014

Pregnancy: Checkup 35 minggu

0

Bismillah

Assalamualaikum...

Mak aih punyalah lama tak berupdate blog ni ye. Kemalasan dah melanda kembali. Dengan perut yang semakin berat dan sarat. Haruslah bertambah berganda kemalasan itu.

Cuti raya selama seminggu pun dah selesai tapi tak ada mood mahu update pasal raya. Mahu cerita pasal pregnancy sahaja.

Semalam checkup dekat KPJ. Bertemankan suami yang sudah pulang [Alhamdulillah], pukul 7.30am bergerak ke KPJ dengan harapan parking kereta masih banyak lagi. Alhamdulillah parking banyak sangat. Sedekat-dekatnya dengan pintu suami parking. Tahu dengan kemalasan si isteri yang malas nak jalan jauh. Hehehe. Bukan malas. Tak larat je. Dengan kaki yang membengkak, badan yang mengembang, perut yang makin ke depan dan sarat, tak larat cik kak nak berjalan jauh2. Jalan pun makin slow motion sekarang. Huhu

Sampai KPJ hampir pukul 8am. Ambil no dan air kencing semua, bergegas pergi ke kafeteria pulak. Lapar dik non padahal semalam lewat jugak lah melantak nasi. Baby semakin rakus sekarang menyerap makanan dari ibunya. Tak apelah. Ibu suka kau membesar dengan jayanya anakku. Tapi janganlah besar sangat. Payah nak meneran nanti. Huhu

KPJ ni checkup dia simple sahaja. Amik air kencing, tunggu doc dtg, tanya pasal vitamin, scan dan siap!. Takde meleret-leret. Yang amik masa lama just nak tunggu doc datang je.

Hasil checkup dan scan semalam, berat naik 5kg. Penangan raya. Semua aku bantai dan itu hasilnya. Gula normal. Result gula ni aku tak risau sangat sebab kelmarin hari sebelum checkup aku dah cek tahap gula aku guna abah aku punya alat cek gula tu. Abah kan ada kencing manis, so, abang aku ada belikan alat glucos untuk abah cek tiap2 pagi sebelum makan. Ini untuk kontrol tahap gula la. Kalau tinggi, silalah jaga makan satu hari tu. Result untuk blood pressure pon normal jugak. Alhamdulillah. Disebabkan semua normal, doc pun tak cakap banyak. Oh pasal berat tu pun doc tak bising sebab masa puasa pun aku turun berat 2kg. So normal la raya naik banyak. Hehe

Hasil scan baby pulak, Semua pun Alhamdulillah normal. Berat baby dah 2487g bersamaan 2.5kg lah. Air ketuban cukup. Kepala baby dah kat bawah. Jantung ok. Ukuran kepala ok. Semua normal! dan doc pun tak cakap banyak. Oh yeee.. Doc cakap tulang baby panjang. Mesti tinggi macam maknye. Hehehe.. Ibunya ada kaki model tau. Jangan tak tahu. Tapi kaki model yang tembam la. Hehehehe.

Aku bagitahu yang baby tinggi ikut aku kat hubby aku. Tak puas hati pulak dia. Hubby aku tinggi2 aku je. So dalam kalangan laki dia kategori rendah la kan. Dia tak puas hati sebab kata tinggi macam aku. Kena cakap tinggi macam kami berdua. T___T.. Nak jugakkkk.. Hehehhe. Tak nak ngaku rendah la tu. Hahaha. Matiklah kutuk hubby sendiri. Hehe

So, doc jangkakan aku akan bersalin lagi 3 minggu. Macam mana dia estimate tu jangan tanya aku. Aku pun tak tahu. Lagi 3 minggu doc estimate?? Waaaaaa!! nak menangis!! takut!!!!

Ya Allah permudahkan lah segalanya. Nak kawen.. Nak ada anak sangat kan.. Face it la Nani!!!




0 manusia baik: