Tuesday, February 5, 2013

Botak kepala balik

0

Bismillah

Dijangkakan wedding akan dibuat lepas raya pada bulan 10. So I have at least ermmm.. 7 month  to settle everything from head to toe. Pening pasal tunang dah settle tapi sekarang migraine pulak pasal hal wedding. Lagi besar and complicated.

My dream for wedding?

Ermm aku ni bukan demand and mewah sangat orangnye. Seadanya pun dah cukup.Asal semuanya berjalan dengan lancar, aku dah cukup bersyukur dah la. Memandangkan En. Tunang nak naik kapal dah, there are few things need to settle before dia naik so nanti tak ada kelam kabut la especially tang baju. Need to fitting semua kan. So, my checklist before dia naik adalah.

1. Kursus Kahwin
2. Search and find for wedding dress - yang ni kalau boleh aku nak cari yang package lengkap sekali dengan makeup dan pelamin.So nanti malas nak fikir banyak.

Hanya dua tu dulu tapi takes time ok. Wedding dress tu bukan untuk belah aku je. Nak kene cari untuk belah dia jugak. So, probably I need to follow him to go home to his hometown maybe next week. Belah dia, dia dah dapat cari wedding planner semua tapi belah aku ni still kena buat survey dulu. Tak nak lah tangkap muat je kan. Aku nak cari baju yang betul2 ikut apa yang aku nak.

Semua nak kena buat dan settle dengan cepat. Maybe a few things yang boleh buat aku ringan kepala sikit adalah tang kanopi dan foods. Itu akan diselesaikan oleh parent aku. Alhamdulillah lah tapi still kena follow up la. Pemilihan makanan tu semua aku bagi abah aku uruskan sebab abah ni cerewet sikit bab makan. huhu.

Mama pulak nak tempah kad kahwin dekat Indon. Murah sikit katanya. Ok. yang tu pun ok lah. Cut cost and save budget. Haha.

Dengan status kewangan aku, memang patut la banyak benda nak kene save budget. Dengan hantaran lagi. Ermm.. Ok dah makin migraine. Huhu..

Apa pun, akan ada je update terkini. Daaaaaaaaaaaaa..

0 manusia baik: